fbpx

070 - 259 52 47

kontakt@innerlight.nu

Summer Solstice. Solens helande energi anses vara som starkast.
Shushumna, din centrala energikanal öppnas och alla effekter av meditation och yoga förstärks. Det är en vändpunkten för årets cykel och är perfekt tillfälle att stanna, reflektera och tacka för allt du har varit med om och för alla erfarenheter du har fått hittills. Summer solstice är en port i årets nästa hälft – passa på att sätta dina intentioner och klargöra dina mål! Meditera och sätt dina energier i vibrationer av prosperity!

Kundaliniyogisar firar Solståndet med speciellt utvalda meditationer och för 2020 blev temat

Shaping Our Future

Nedan är en enkel dock kraftfull meditation som du kan göra. Denna meditation sägs frigöra all ansamlad negativitet, förenkla de vardagliga problemen du stöter på, och skapa en ljusare morgondag. Den kommer hjälpa din lycka och framgång att blomstra, what else is possible?

Tona in med mantra ”Ong Namo Guru Dev Namo” 3 ggr

Del 1
ÖGONFOKUS:

Ögonen är 1/10del öppna och placera ditt inrefokus i 3:e ögat (en punkt mitt mellan ögonbrynen).

MANTRA:

Saa-Taa-Naa-Maa-  

Raa-Maa-Daa-Saa-   

Saa-Say-So-Hung

MUDRA:

Raka armar med armbågarna utsträckta. Börja man med Gyan Mudra: pressa lätt tummen mot pekfingrets topp.  Flytta sedan tummen mot nästa finger osv. Upprepa denna cykel om och om igen under hela meditationen.

Ta ett djupt andetag in och chanta hela mantra i monotont under utandning.

  • På SAA pressar du tummen mot pekfingrets topp
  • På TAA pressar du tummen mot långfingrets topp
  • På NAA pressar du tummen mot ringfingrets topp
  • På MAA pressar du tummen mot lillfingrets topp
  • På RAA pressar du tummen mot pekfingrets topp
  • På MAA pressar du tummen mot långfingrets topp
  • På DAA pressar du tummen mot ringfingrets topp
  • På SAA pressar du tummen mot lillfingrets topp
  • SAY pressar du tummen mot långfingrets topp
  • SO pressar du tummen mot ringfingrets topp
  • HUNG pressar du tummen mot lillfingrets topp

Fortsätt i 11 minuter

Del 2

Fokusera blicken på nästippen och andas långsamt och djupt. Sitt i totalt stillhet. Meditera på andetaget 3 minuter.

Del 3 

Andas in, håll andan inne 30 sekunder & vrid och spänn varje muskel i kroppen, från huvud till tår. Andas ut. Upprepa 2 gånger till. 

Andas slutligen in en sista gång, håll andan inne och fokusera lugnt på nästippen i 20 sekunder. Andas ut och slappna av.

Tona ut med mantra ”Sat Nam” 3 gånger

Each of us has three regions of life to conquer: The past, which is recorded in our samskaras and which brings us the challenges and blessings of fate, and is balanced by these sounds; the present, which must be mastered by karma yoga—the practice of action with integrity in the moment; and the future, recorded in the ether and at its best and most fulfilled, is called dharma.

This kriya allows you to let go of the attachments to the mind and to the impact of past actions so you can create and live a fulfilled life.

Källa: 3ho.org

Recommended Articles

Följ Innerlight Yoga Umeå